Tuesday, April 26, 2011

Ikan Kelah memang sedap ♥

Pernah dengar ikan KELAH..mestilah pernah...dalam tv pun banyak cite dia..ikan glamer selain ikan jeket masa kat hostel dulu.cuma kalau hidang Kelah kat hostel ..bankrap kerajaan Malaysia ni...hurm..bezanya kalau aku tengok kat tv tu kalau dapat mesti lepas balik..aper Catch and Release???? masuk tv jer kot..takkan tak ambik pun sekor..mahai nak mampos sekor pun...


  • Baru-baru ni En.K dgn Kak Besah buat kenduri doa selamat,tahlil dan majlis pertunangan anak dia..so kitaorang yang rapat dengan dia ni pegila tolong rewang..dengan baik hatinya En.K telah sponsor seekor ikan kelah yang sederhana besar..haiss..sekor pun hargannya dah seratus hengget plus-plus..aku ingat ini yg bela..yg liar (wild kelah tu sekilo pun beratus).
  • Selama ni aku dengar citer jer, tak pun dok telan ayaq liuq tengok  Joran Ria ke aper pasai ikan ni...kali ini dengan izin Allah ..aku diberi Rezki olehNya dapat makan ikan ni... MEMANG SEDAP..TAK HANYIR LANSUNG..RASA LEMAK.masak pulak masak tempoyak..memang sedap..dapat jugaklah aku makan sepotong ikan tu...memang mabeles la...Ya Allah memang hebat kurniaan Allah ni...padanla dengan harganya yang mahal...
Sekarang ni ikan Kelah org dah ternak..kalau-kalau brrminat aku sharekan linknya...Klik Sini..boleh beli..boleh juga nak ternak ikan ni..aku rasa kalau ternak,memang lumayan..cuba2 la..kot2 nanti ada rezki jadi usahawan kelah..boleh bagi peree kat aku... siap masak sekali..aku pandai makan jer..

Kenangan di majlis pertunangan anak EN.K dan PN.HABSHAH..Tuan rumah yang no:3 dari kiri tu

No comments:

Post a Comment