Tuesday, April 26, 2011

Kesian..Fahmy jatuh dalam longkang

Hurm...kesian-kesian gak..tapi lawak pun ada..Bayangkan bila Kak mahyon cerita..keropok dok kat atas..tapi tuan keropok dah dok dalam longkang

  • Jumaat 22hb hari tu, dlm pukul 6:30ptg..aku tgh menyusukan Damia..tiba-tiba aku dengar budak menangis sambil mulut tu merungut2...."Adoi..adoi..huhu..sakit..sakit..kite jatuh longkang..longkang besar.."."adoi sakit...uncle suruh kita turun dekat situ..huhuhu..adoi..sakit.."
Dia terus saja masuk dalam rumah sambil menangis-nangis...


  • Ya Allah...awat ni Fahmy ??? (habis baju sekolah dia..muka dia hitam...).."huhuhu..sakit..adoi..adoi..kita jatuh dalam longkang besar..Uncle tu suruh kite turun dekat situ"..haaa...dia terus masuk dalam bilik air..masa tu aku sebenarnya...dok tergelak2..sebab macam lawak...dengan baju, muka semua penuh air longkang ( org utara sebut ayaq acaq )...

    Terus aku ikut dia masuk dalam bilik air...aku basuh2 baju dia..sambil2 aku gelak2 tu,  masa aku bagi mandi dia..tiba2 aku ternampak benjolan sebesar telur ayam kat kepala dia dan bleeding...Alamak..rasa bersalah pulak gelak..kesian dia..."Adoi..sakit...sakit kepala..sakit tangan..sakit pinggang kite ni..".."ok..ok..kita mandi dulu pastu kita pegi klinik.."..
    3 kali aku letak sabun..rasa mcm nak letak softlan..klorok semua..bagi hilang semua bau longkang tu..tapi nasib baik shower foam aku tu wangi...sampai org yang jatuh longkang tu tanya.."bila nak sudah mandi ni." sambil menangis2..

    • Mujurla ada anak jiran aku nampak dia masa dia jatuh longkang tu..dia yang tolong angkatkan...dia cakap Fahmy jatuh kepala dulu..ada jalan elok2..nak lalu ikut longkang..dah la longkang tu dalam..lebih kurang 1.5meter dalamnya ...dah bersih aku bagi minum air masak..mujur tak muntah @ pengsan.Alhamdulillah..

      Lepas maghrib baru pegi klinik..dokter cuci luka and just bagi ubat tahan sakit dgn antibiotik..dah bagitahu dia sakit pinggang semua..tapi dokter tak check pun..dokter locum..kata org, dokter kerajaan detail..tapi bila locum kat private mcm kisah tak kisah jer..cuma dia kata kalau Fahmy muntah2 @ pengsan terus bawa hospital..ohh mcm tu!!!..kalau mcm tu..aku pun tahu....hemmm...

      Sempat lagi ibu ambik gambor ko yer Fahmy....Sian Fahmy..Alhamdulillah..bersyukur  sangat Ibu pada Allah kerana Fahmy tak apa2...Terima Kasih Ya Allah..banyak benar nikmat yang Kau kurniakan padaku..Terima Kasih Ya Allah....

      6 comments:

      1. Alaaa sian Fahmy..tak bek tau ibu dia gelak-gelak kat dia..

        ReplyDelete
      2. alhamdulillah tak teruk. dapat bayangkan camana fahmy jalan masuk rumah terus ke bilik air teresak2 nangis. sakit tu.. benjol kepala.

        teringat masa kecik dlu pernah jatuh dalam tali air. tenggelam paras dada. teresak2 nangis minta tolong. hahaha..

        ReplyDelete
      3. lawak la k.cik oiii nasib baik x jadi apa2,, alhamdllah la tu pasni suruh beringatla time bejalan tu.... hai sesak nafas aku dgr ceta anak x cident benda2 lagu niii, mintak simpang la.....

        ReplyDelete
      4. alhamdullah malaikat lindung la tu..hati2 pasni jgn jatuh lagi..

        ReplyDelete
      5. Ualah..jatuh longkang lak. Meh sini taruk minyak gamat.

        ReplyDelete
      6. hmm...mcmana tak gelak..sambil menangeh..mulut tu x berenti2 membebel....semua dia salahkan..salahkan uncle bus..salahkan abg dia..dia ckp abg dia ajar jln ikut longkang tu..paling best...bila dia dh ok..dia tunjuk aksi lagi mcmana dia jth longkang..lawak sggh smpi meleh ayaq mata aku pnya gelak...

        ReplyDelete