Friday, May 06, 2011

Nak Makan Sangat...

  • Selalu bila pegi carrefour kalau makanan tu aku  selalu beli pizza..mexican bun, kek dan macam-macam lagilah kat bakery tu..tapi hari tu tengok-tengok dalam troli ada satu set sushi..aku memang tak bape nak berkenan dengan sushi ni..cukuplah sekali aku beli set sushi kat SUSHI KING tahun 2000 ..makan, pehtu aku cakap nila kali pertama dan terakhir aku makan benda tak sedap kat tekak aku ni..PADA TEKAK AKU...yang bestnye..2,3 hari lepas tu baru teringat..Eh, aku makan sushi tu ada halal tak???

    • Dah bayar ,aku tanya sapa yang nak makan sushi ni.."Asben aku cakap..biaqla 'dia'nak rasa"..oklah..dia tak tahu lagi rasa macamana...
    • Dah sampai umah..kitaorg semua makan nasik ada 'budak jepun' tu makan sushi..dia kata sedap..aku kata okla..kalau sedap..nampak la dia telan 2,3 biji sushi tu..lepas tu dia simpan dalam fridge..budak jepun tu cakap "kita dah kenyang la ibu"..
    • 2,3 hari lepas tu ada lagi sushi 'budak jepun' dalam fridge tu..tengok dah expired..lastly buang dalam tong sampah..cuba kalau cheese cake SR..beli 1 whole pun cepat jer habis ..sebab aku  tengok dia..kejap makan..kejap makan ..ni aku tengok sushi tu terbiar sepi jer dalam fridge tu..maka kesimpulannya???? Lain kali..kalau nak makan sushi nanti biar ibu yang pilih.sebab ibu tahu taste anak2 ibu ni..dan  kalau nak mkn makanan jepun jugak amik jelah tempura atau unagi (belut)  lagi sedap daripada sushi (citarasa masing-masing)..apa-apa pun paling-paling penting tengok dulu ada label halal ke tak..!!!!! 
    tempura n unagi memang sedap =)..sushi pun sedap cuma kena pilih..kadang2 ada yang tak sedap  =(

      1 comment: