Tuesday, October 25, 2011

Surat Untuk Uncle (APEK)

Khas buat Uncle Apek (bukan Khairul Fahmi yer)......

Uncle Apek ....MySpace
  • Memandangkan saya asyik makan buah mangga..tiba-tiba saya teringat dekat Uncle.Uncle...kalaulah Uncle tiba-tiba terbuka @ terbaca blog saya..alangkah gembiranya hati saya.....rasa hilang beban di bahu saya.
Uncle Apek ...MySpace
  • Biar saya ceritakan dari A - Z yer Uncle Apek, mengapa saya menulis surat ini untuk Uncle.Uncle Masa saya dan rakan-rakan masuk semester ke-2, kami semua menyewa rumah dekat Tmn Mahsuri ,rumah endlot yg byk buah mangga tu....masih ingatkah Uncle????mesti uncle ingatkan..sebab  rumah tu depan rumah uncle....

Uncle Apek ...MySpace
  • Masa kami menyewa di rumah dihadapan rumah uncle tu...semua buah mangga sedang berbuah...hari2 kami menyicah/makan asam belacan dgn buah-buah mangga tu...kawan saya Ceklah sangat pandai buat asam belacan...memang sedap uncle..hingga menjilat kelima-lima  jari...sampai habisla..buah2 mangga dikeliling rumah kami itu kami makan...lagipun kamikan masih belajar..jadi untuk menghilangkan rasa lapar...itulah makanan ruji kami hari-hari...mesti uncle fahamkan situasi kami sebagai pelajar......

Uncle Apek Yg Rajin....MySpace
  • Uncle.masih.ingat lagi tak pokok mangga uncle yang besar ditepi rumah uncle tu....Uncle selalu jagakan pokok tu...buah2nya pun lebat2... Uncle pun seorang yang rajin..semua buah2 mangga tu uncle balut cantik2 dengan surat khabar...mesti buah mangga tu rasanya sedapkan uncle????


Uncle Apek Yg Baik Hati...MySpace
  • Masa kami menyewa di rumah itu..umur kami baru belasan tahun...tersangatlah beringusnya kami...tak pandai nak berbudi bahasa..bukan tak di ajar..tapi kami semuanya sangat pemalu.... kami tahu kami berdosa uncle..tapi entahlah...mengapa...mungkin hasutan hawa nafsu dan hasutan syaitan....kami telah menculik beberapa biji  buah mangga uncle yang uncle balut cantik2 tu untuk kami buat hidangan menyicah yang menjadi rutin kami hari2...mesti Uncle hairankan,..tiba-tiba buah yang uncle balut cantik2 itu telah  hilang dari balutannnya....kami bukan apa Uncle..kami ingat bila pokok uncle masuk kawasan pagar kami...kami rasa,kami juga berhak untuk buah itu...........uncle tak marahkan...mesti uncle fahamkan.....mungkin juga uncle masuk ikut pagar kami untuk balut buah2 mangga itu untuk kami rasa kesedapan buah2 mangga uncle itukan bila ia masak nanti......tapi kami kurang sabar uncle..belum pun buah2 itu masak..kami telah memakannya tanpa kebenaran uncle....

Uncle Apek Yg Budiman....MySpace
  • Uncle tidak marahkan.....isteri uncle dan anak-anak tidak marahkan...kami tahu uncle seorg yang baik...dan rajin...tapikan uncle..bila saya dah sedikit dewasa..saya rasa bersalah sebab telah memakan buah2 mangga uncle yang masuk kawasan kami itu tanpa kebenaran uncle....saya mewakili kawan2 saya...Ceklah, Farah , Weeda, Ina dan Hasrina ingin memohon maaf pada uncle...Uncle halalkanlah yer buah2 mangga yang kami culik itu...bukan kami tak sengaja...memang kami sengaja ambil buah2 mangga uncle yang berada didalam balutan2 yg cantik lagi molek itu....Maafkan kami yer uncle..maafkan kami....Apa-apa pun , Saya pasti uncle sudah maafkan kami..sebab kami tahu uncle sangat baik orangnya...sekian...


DARI SAYA YG IKLAS :
Oh ...I see.......



    No comments:

    Post a Comment