Thursday, November 17, 2011

Mungkin juga kesilapan saya....

Yes....a little bit disappointed............
  • Itu perasaan saya bila tahu keputusan peperiksaan akhir tahun SRA Afiq......yaa..memang itu perasaan saya sebagai seorang ibu.......
  • yes..my expectations are too much...Why??? because his is a eldest....(alasan saya)..Dia patut tunjuk dia terbaik..supaya adik-adik yang lain ada contoh terbaik............
Sebenarnya itulah kesilapan saya........saya akui saya tersilap..terlalu meletakkan harapan yg tinggi terhadap dia sebagai seorang anak sulung.....

 Bila keputusan dia jatuh merudum saya yang kecewa....... dan yang pasti saya asyik salahkan dia...
  1.  Itulah..bila Ibu suruh ko baca buku...ko main2.ko malas.
  2. Ko asyik nak pergi  main saja....
  3. Ko asyik nak tengok tv
Kenapa saya tak lihat kesilapan saya????..



"HE'S JUST A CHILD"

> Kenapa saya tidak lihat kelebihan dia dari sudut yg lain.
>Peningkatan dlm matapelajaran yang lain....
>Mengapa saya asyik nak dia sentiasa selesa berada di atas..bukankah ia juga satu pengajaran pada dia...bila dia dlm kedudukan di bawah?????...

Macamana pun..tahun depan..saya juga kena mengatur strategi baru.....pendekatan baru.....

Memang tahun ni juga..saya tidak terlalu banyak mengulangkaji dgn dia.......saya lebih banyakkan dia ulangkaji bersendirian......mungkin dari segi tu..dia mungkin jadi kurang tumpuan.......

Afiq.....
"Ibu minta maaf...sebab Ibu agak berkeras dgn Afiq.....Ya..Ibu kecewa...Ibu juga tahu..Afiq juga kecewa....Takpe Afiq......Perjalanan Afiq masih jauh....Kita usaha lagi ye...Ini pengajaran untuk Afiq..dan juga pengajaran untuk Ibu..Juga ada sebab Allah bagi ujian ini...patutnya Ibu bersyukur...Afiq bukanya gagal..cuma Afiq..prestasi sekolah Agama dari MUMTAZ..turun jadi JAID...dari kelas ABU BAKAR turun ke kelas UMAR..kelas UMAR pun cemerlang lagi..cuma tahun depan..kita usaha untuk naik kembali....bergerak dari JAID ke JAID JIDDAN dan seterusnya  ke MUMTAZ....by the way..Ibu ucap tahniah pada Afiq, sebab dapat A dlm matematik dengan sains..Bahasa Melayu dan English..kena usaha lagi....Akhlak Alhamdulillah..Afiq seorang yang baik dan mendengar kata..cuma..buang sik
it sifat MALAS..tahun depan dah darjah 5..You need to improve yourself  and become better... "


Learn to Succeed
Learn to Succeed - Quotes - Pictures

2 comments:

  1. Hukkkk..sama la kite..saya pun mcm tu..thanks saya baca ni saya dah rasa berani nak ngaku kesalahan saya dan kembali semngat memberi harapan pada anak saya yang masuk darjah lima juga n anak pertama juga..

    ReplyDelete
  2. ye..lah Cik Sue...memang naluri Ibu mcm tu..mengharapkan yang terbaik untuk anak2...ada hikmah disebaliknya....

    ReplyDelete