Saturday, January 29, 2011

Best ke kawen ketika belajar ...????



Best jgk tajuk tu...tajuk tu mengingatkan aku waktu aku belajar dulu...

Hmm..aku dulu kawen muda..masa tu tak habis belajar lagi...so masa last semester aku dh jadi bini org...(bkn gatal ye..tapi org tua yang nak sangat kami kawen.takut2 lama2 berkawan nnti jadi benda tak elok)..baguslah boleh elak zina...

Pastu sambung Degree kat selatan tanahair...MIA stay kat Selangor..nak cerita..every weekend mesti MIA datang Johor...hukkss..kadang2 gembira pun ada..sedih lagila..kesian MIA terpaksa ulang alik dr Selangor sampai Johor.. dan lagi..kdg2 aku rasa terganggu pun ada...lastly aku pregnant...masa preggy tu pulak,aku ada masalah (Hypertension)...aku pn quit.aku ingat nak samb balik belajar bila dah keje..lastly..bila dh bersalin..sayang pulak nk tinggal anak sebab dia prematured baby. ..Hmmm...
  • Sebenarnya, best kawen masa belajar..nak dating pun takda rasa takut berdosa..dapat pahala lagi
  • Masa kita susah ada org bagi support kat kita...
  • Ada org tempat luah perasaan dan rasanya Dialah yang paling memahami
  • Biasanya result mmg gempak..mugkin dpt berkat dari Allah
  • Boleh tambah duit biasiswa...dana dari suami
  • Bila suami datang boleh mintak mcm2..masa ni selalunya semua permintaan kita akan dipenuhi...dan banyak lagilah...
Tapi semua ni kena ada tolak ansur dan kesefahaman antara suami isteri..suami kalau boleh jgn bebankan isteri yang belajar dgn perkara remeh temeh..contohnya :
  • Jangan terlalu cemburu pada pasangan..
  • Kalau boleh buat family planning dulu...
  • Banyak-banyak bersabar (suami/isteri)
Bukan apa..kawen muda digalakkan dalam Islam..kalau dah nampak tak boleh kontrol emosi dan nafsu eloklah berkahwin...kalau bercinta tu ingat2 lah Allah dan jgn sekali2 menconteng arang pada muka kedua ibubapa...apa2pun layanla lagu  nih...http://www.youtube.com/watch?v=yHByn-YIIIM











No comments:

Post a Comment