Sunday, January 23, 2011

Kikiki ..FAHMY...

Sabtu ( 22/01/11) = Sekolah ganti CNY

"Ko ponteng jelah..arini..xpyh pegi sekolah..."aku ckp kt Fahmy..."Ala kita nk pegi sekolah.."dgn penuh semangat..."Ok pegilah pakai baju..nnti uncle dtg..x sempat plak.."balas aku.."Ermm..xpi surat..kita xtahu kelas pukul bape..".jwb Fahmy..."Alah ..ko bwk jela..semua buku".."ok..ok..."jwb Fahmy blk....
Tittt...tittt...."Cepat Fahmy..uncle dh dtg.."..dh salam cium..peluk sumer... dia pun pegi tggu bas kt depan umah...Masa bas berhenti..."Alamak..kesiannyer..Fahmy sorg jer naik bas.."..terus aku kol MIA.."Bah...kesian Fahmy...dia sorg2 jer naik..bas..dlm bas lnsg xde org..kang dia sorg jer kt sekolah"..."Ok..Ok..nnti abg pegi sekolah tgk.nnti ptg kita p amik dia.."...kesian plak aku tgk....bygkan... kt kuarters ni..dia sorg jer naik bas??????klu tidak penuh bas..van k.liza pn xnmpk2...

1:30ptg...MIA smpi umah..."Abg tgk Fahmy x kt sekolah?".."Tengok..ramai..bdk2 dtg..kelas Adil..kelas dia pn ramai.."oklah...lps solat..aku pn tido...sedar2 kul 6pm..amik ko...terus terkejut bangun...solat..terus aku tnya kt MIA "Eh..xnk amik Fahmy ke??"...MIA said "Dia dh blk..uncle antar nek kete..".."Hah..naik kete..."..


Malam..pas maghrib dlm OTW g C4..aku pn sembang2 dgn Fahmy....
"Fahmy..td ko sorg2 yer naik bas.." tanya aku smbil gelak2...Dia pn sambil tersipu2.."AAh..mase kite naik bas..kita tgk..kite sorg jer naik bas...kite ckp kt uncle,kite nk turunlah...xpi uncle ckp..naiklah..nnti kt depan ade kwn..kite pn naiklah....Ibu tahu x..rupenye kita dua org saja naik bas uncle...mase blk uncle antar naik kete sbb 2 org jer org dlm kuarters ni pegi sekolah"...."Xpelah...2la td ibu ckp  xpyh pegi sek..ko nk pegi jgk"..balas aku..."Ibu tahu x..dalam kelas kite ade 6 org je dtg sekolah...masa ckgu Norhayati masuk...dia ckp..Eh..byk ni jer yg dtg...????..cikgu ckp sape xdtg sekolah diorg ponteng...."..yelah...Dalam ati aku..baguslah Fahmy..ko dh bersemangat pegi sekolah...so mlm 2..dptlah mainan sbb dia rajin pegi sekolah...
Drag and drop me


No comments:

Post a Comment