Sunday, January 23, 2011

Bila Fahmy pegi sekolah....???


Fahmy..Fahmy...
kejap jer Fahmy dh dejah satu..huhuhu..pagi2 dr masa umur 5 thn , bila nk g sekolah jer mesti abah yg nk kena angkat bg mandi....masa tadika dulu...keja Fahmy ponteng..ponteng..ponteng..hukhukhuk....sekarang dejah satu..ibu kata, klu ponteng nnti polis datang umah tangkap masuk penjara...sbb 2 bila ada keta polis bantuan (powering unity) dok ronda2 dlm kuarters..Fahmy akan ckp..."Ibu..ibu..2 polis masuk sini mesti ada org ponteng sekolah".."Yelah..."..jwb aku sambil sengih2...kau mmg naive anakku...mmg anak2 ni akn percaya ckp ibu diakan...

2nd weeks pegi sekolah..dia dh mula wat perangai...balik jer SRA..dh mandi..dh pakai baju sekolah..mkn..masa tgh pakai stokin dia mula wat muka toya...lap2 mata...wat2 menangis.."Ibu..kite sedih..ni..kita sedih..(sambil menangis )...".."kenapa ko sedih..?"aku tnya dia blk.."Kite sedih..nanti masa kita kt sekolah..kita menangis..."..kenapa ko menangis"..aku replied blk."huhuhu (sambil menangis)..nnti kita kt sekolah kita rindu dekat abah dgn ibu....huhuhu...(menangis sambil pakai stokin dgn kasut).."...aku sengih2 jer..aku tahu 2 alasan dia xnak pegi sekolah....maklumlah mgkin dh penat pegi SRA..ptg kn g SEK plak..."2 kwn ko..Aiman..Asyraf..Danial pegi sek x menangis pun..kenapa ko menangis"..."Ade..Aiman 2 hari2 menangis...kat sekolah.huhuhu..nnti kita rindu abah dgn ibu..huhuhu.."..xpi yg kelakarnya..bila bas dh smpi..elok jer berlari2 naik bas...dgn happynye..
Drag and drop me

1 comment:

  1. lawak sggoh booduck neyy..mcm2 adaa...da bsaq daa

    ReplyDelete