Wednesday, October 06, 2010

:: Alkisah lesen L (L.O.M.B.U)...=) ::

  • Bermula la kisah....aiseh..time ni tgh jiwa muda..thn 1999..tgh dok praktikal kt JKR KERIAN...ms aku praktikal ni, JD (jurutera daerah..antar aku dok jd trainee..kak bakyah ( teknisen bangunan/pendidikan )..so aku kn jg bangunan sekolah SM PEKAN BARU, PARIT BUNTAR..time ni dh pre piling kt site 2..so nnti aku kn jaga load test..piling..mebi smpi concreting...so dok site smpi hitam legam dan lebam.(6 bulan beb..dok site..ish2x..)..dh la putih sesangat nih...nk citer dok site ni muka dgn pergelangan tangan aku mcm pki mask n glove...muka bila buka tudung ..hmmm mcm pki mask g2...bila pki lengan pendek kt umah..pergelangan tgn mcm pki sarung tangan g2..punyala berpigmentasi ...ultra ungu..apasajala pnya pancaran serap dlm kulit yg xbape mulus ni.........
  • Ms ni aku "cap p"moto EX5 classic bapak aku yg kaler maroon ni...so jd minah rempit la sat..paling eksklusif aku tampal sticker LOMBU kt moto 2..smpi bila abg aku (abg kandung k..ms ni still available) nk nek jer moto 2,dia mesti bukak sticker LOMBU kesayangan aku 2..aku pn heran...hinakah LOMBU 2....???mcmla dia dlu xpakai LOMBU 2 seblm dpt lesen full..menyampes betoi..bkn apa setiap kali dia bukak..setiap kali jugak aku nk kn beli baru..ingt aku da duit ka..dh la FOC praktikal kt gov....

korang tgk..x cantik ker si L ni...?

  • Suatu hari lps mkn tghari kt medan selera tepi sg kerian kt Parit Buntar 2..aku pn..nk pegila solat kt masjid Parit Buntar..mmg tmpt lepak aku dgn trainee2 pompuan yg lainla kt masjid ni..selesa..bersih lg suci...xpi hari 2 aku sorg jer yg pegi..yg lain2 ikut diaorg pnya supervisor...dlm dok riding 2...aku dh nmpk dh..ada budak sekolah ni (primary)....mmg jln akulakn sebelah kiri..dia pulak menongkah arus...patutnya dia sebelah kanan jika mai dr depan...time ni aku x ikut main gate..aku nk masuk masjid pintu belakang..sebelum smpi jer simpang masuk 2..budak sekolah 2 pn dh dekat dgn aku..yg kelakarnya..bila aku pegi kanan nk elak dia..diapn ikut aku...aku pegi kiri..dia pn pegi kiri..maka......jadilah TRAJEDI...aku telah langgar budak sekolah 2..buppp..terbalik moto aku..dan dia pn terbalik..alamak..dgn panik..terketar2..aku ,aku nk angkat dia,dia terus bangun...dia diam jer x berkata2..lagilah dupdap..jantung aku nih...."Eh! ada apa nih"..pulak dah..mamat mana plak dtg nih..."ERrrr..saya nk msk masjid..saya mai kiri adik ni ikut saya p kiri..bila mai kanan..dia pn mai kanan"dupdupdup..1000x

  • "adik ada apa2 dak..sakit kt mn2 x?" aku tnya dia...TIBA-TIBA..dia  terus naik basikal terus pecut mcm Rosman Alwi....(betoika statement aku ni..).tanpa menoleh ke belakang lg....ehhh...terpana aku tgk kelajuan dia memecut basikalnya itu....."erm..dia xda apa2 la 2..,jgn risaula" mamat 2 kata kt aku..pas2..dia pn blah..lega ati aku.. alamak...moto aku...seb bek xda paper...alahai plat patah  la plak..plat depan nih...so aku angkat moto g solat..keketaran x abeh lg....

  • ptg kul 5pm..pas abes keje..aku pn p kedai moto..tukaq plat..balik..aku citerla kt kak aku...so..kt abah aku..mampoih x citer..biar pecah diperut...plat pn nmpk cantik..konon xda paperla...dgn senag ati..aku berlagak mcm xda paper...esoknyer "...hmm..tadi ada polis Parit Buntaq..bgtau aku..hg langgaq budak sekolah..betoika?"..haaaaa...polis....biaq betoi..abah aku nih....aku taula..langgaq bdk sekolah..wlpn depa yg salah..aku tetap bersalah.....kecut anak perut..hati semua....aku pn wat donno jer.."manada".."abih polis 2 nmpk hg langgaq bdk sekolah..xkan dia nk tipu aku kot"..."org x sengaja..budak 2 yg..org mai kot ni..dia mai kot ni..org p kot 2..dia p kot 2 jgk"..aku bela diri..kekonon..pas2 abah aku diam jer...aku pas2 apalagi.terus pecut p rumah kakak aku..bgtaula kakak aku psl abah kata ada polis nmpk aku langgaq bdk sekolah 2....dia senyum jer..kali ni aku boleh aku boleh agak ..ni mesti ada yg kasi pecah tong......ishhhh...

2 comments:

  1. Aikkk kampung kak chik kat mana ni? Dekat dengan umah MIL Nomi lah kalau kak chik praktikal sana dulu. Taun 99, Nomi form 5. HeHeHe.

    ReplyDelete
  2. kmpg kak chik kt sg bakau..xpi sg bakau pulau pinang,sempadan jeer dgn perak..10min jer smpi la parit buntaq 2..huhuhu..nmpk sesgt aku dh veteren....

    ReplyDelete