Saturday, October 23, 2010

< My first Pregnancy >< Part 1 >


  • My first pregnancy masa aku berumur 22 thn...masa 2 aku dok study kt ITTHO ( UTHM )..aku ms 2 aku pn xtau pun aku dh pregnant..xpi mmg ms 2..keje aku tido jer..pantang ada free mesti blek bilik tido,klu dlm kuliah pn masa..lecturer dok lecture pn..aku jd blur sbb mengantuk..tmbh2..kelas C++ dgn ekonomi. ( bygkan kelas engineering ada benda nih...)..ntah apa2 ntah subjek 2..plak kelas C 2 mlm2...ish..ish..
double line..meaning???

  • Balik kmpg aku try test...skali tgk pregnancy test 2 ada double line..terus aku campak kt longkang..aku bgtau "kak g" aku..dia yg over excited...ms ni aku jd konfius sesangat..nk teruskan belajar atau quit..kenapa aku buat keputusan nk quit sbb aku rasa aku  takut kena extend semester dan bape lm lg aku nk kena ada kt ITTHO 2...masalahnya bkn apa ..masa ni aku ambik biasiswa KPM..maksudnya lps abes B.Sc (civil eng) ni aku kn smbg  M.ed utk jd lecturer..bape thn mesti aku berjauhan dgn suamiku itu....??? semuanya menganggu fikiran aku ni..ms ni mmg aku stress..terutama masa aku dh quit ITTHO..aku still nk study..xpi ....ssh jugak nk decide ms ni..mmg jiwa aku kacau..aku memang selalu menangis..kadang2 menyesal kawen muda...xpi aku redha inilah jodoh aku..Qada' dan Qadar Allah..inilah rezki aku..dan aku pn x gitu kuat semangat...smpi mula2 dulu kawan aku c Zambri (dh jd lecturer dh la ni ) ex poly dgn ex ITTHO kata kt aku ..aku dh menyerah kalah sebelum berjuang...lecturer English aku dulu penah tgk aku termenung dlm kelas..n dia pn ada ckp yg byk student yg dh kawen byk yg quit ( mcm paham jer masalah aku )....nilah masalahnya....kena duduk berjauhan...masa study pn ada gangguan...aku masa ni x kuat..klu aku pregnant kt cni nnti..jd apa2 aku nk minta tlg sape..ms ni mmg aku kawan baik dgn budak JOHOR..HELLY SUHAILA...dia mmg baik...dia budak mechi..skang dh jd pen.pengarah kt KPTM..miss u ELLY...


  • Kali.ni kali kedua aku quit..firstly ms kt ITM dulu..dulu wat matrik...pas2 quit...masa tu..keje aku blek kmpg..tiap2 minggu,nasib baik masa 2 tambang bas ekspress dr KL - BUTTERWORTH just rm16/18 jer..asyik2 tingat kt mak aku jer..lagi aku borink wat TOEFL..asyik2 kena baca..kena tulis..kena karang..kena public speaking..itu jer ari2....kena baca newspaper..kena baca eglish novel..kena wat summary...lastly aku quit...7 bulan pas2..mak aku meninggal..so dpt juga  aku jaga  dia masa dia sakit dan ada di sisi dia waktu dia meninggal.....aku x pernah menyesal quit ITM....ishhhh...melalut2 plak....nnti jela aku smbg citer pasal pregnancy aku ni....PART 2...tunggu la ekk..sambungannya..aku sebenaqnya byk keja ni nk kena buat...maklumla ank dh byk....tungguuuuuuuuuuu.....

2 comments:

  1. kak Ariza, bestnyer tgk double line test kit tu...dah lama tau saya tunggu tapi lum rezeki lagi..:(

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah Ija...akan ada rezki 2..tmbh2 k.ariza tgk ija rajin bersedekah..jamu org mkn2..selalu bc doa nabi zakaria yg mohon anak..'SURAH AL-IMRAN - ayt 38 '

    ReplyDelete