Tuesday, October 05, 2010

miSTeRi KaMpuNg ToK SeNiK...


  • Aku nk citer ni..pasal aku kn sumpahan Mahsuri..kt langkawi ms thn 2002 ( time kwn aku c farah 2 kawen)..so bila dpt jemputan kawen my best frenz..c farah ni..aku dgn hubby aku galak ler p jln2 cr pakej percutian...kebetulan jumpa kt Klang Parade kot time tu..cuti2 malaysia..jalan2 ada promosi pasal Kampung Tok Senik nih..Hmm nmpk mmg ekslusif..so citer2..kira2..bincang2..aku dgn en.hubby aku pn setuju amek pakej Tok Senik nih..dr harga bilik Rm300++, kami beli voucher just for Rm100..so nmpk berbaloilakan...
  • Tiba waktunya..kami pn blek la kmpg..dr kmpg pagi2 lg dh bertolak...sampai jer kuala Perlis dh cr2 kete utk sewa semua...tiba2 my hubby ckp..kunci dh tertinggal dlm kete..alamak??? mcmana nih..dh la lewat nnti nk g kenduri c farah ni..dh pki baju lawa2 dh ni..kebaya plak 2(time ni slim lg ckit)...mula2 my hubby usaha sndri nk buka cermin kete dia 2..lama usaha x boleh...ish..panic jer muka dia..pas2 dh x boleh..org yg kitaorg nk sewa kete kt company dia di langkawi 2 dtg..so diala yg settle mslh kitaorg ni..ada sorg kwn dia pakar bab2 buka kete ni..stail macgvyer gitu..(tah 2 dok curi kete paa..sblm nih..ish2x..hehe gurau jer)..hebat c mek gever 2..dia bukak cermin kete dgn pembaris besi jer...so settle dh citer satu..my hubby mcm nk blik jer..dr pagi td kul 10am smpi kuala perlis..ni dh smpi kt kul 1pm..dh..nk nek ferry lg..g langkawi 45min...muka aku dh masam2 dh..muncung2 sumer...
  • So..bila dh nek feri 2..rs ok dh ler..first time nek feri kecik ni p langkawi..rasa tenggelam jer dlm laut,sbb nmpk air laut kt cermin..ari2 g langkawi nek Star Cruise dr Penang dgn family2 kakak aku,ahli2 keluarga my brother in law dan  pekerja2nya ...diorg bw kete..nek feri besaq..apa rs..mcm dok dlm umah jer..ombak pn x rs..kali ni bergoyang2 dlm laut..ish..takut jugak ms 2..aku dgn my hubby dok diam jer dlm bot 2..aku tgk ko,ko tgk aku..dok dpn skali plak 2..siap pki safetyjacket lg..ms ni aku dh da baby..br sorg ..c Afiq..so mmg kitaorg seram sejuk jer...lama jugak 45min ni..penin2 pn ada...
  • smpi jer Langkawi kitaorg amek nissan sentra..ms 2 kete ni kira terbaru la.(.napela..x amek BMW ker..Merc ker..ferrari ka..)hmm..bkn meterialistik type..wakaka...so kitaorg pn terus g knduri..ms 2 dh xda org dh..mebi dlm kul 3pm mcm 2..so jumpa2 pengantin..sembang2..mkn2...smpi kul 4pm mcm 2..so kami pn blek la..nk g check in kt hotel...
  • Jalan2 cari hotel smpila kami kt TOK SENIK RESORT..ms check in kt reception mcm ok jer..nmpk kekampungan la..mmg ni.. diaorg pnya themekan....so dh abis uruskn semua..dia pnya porter/bellboy antar la kitaorg kt rumah yg kitaorg nk dok ni...smpi jer umah 2...hati aku dh berkata2 "sunyi jer tmpt nikan"..xpela..aku ingt lagi umah 2..nama dia RUMAH MAN...ari2 ada gmbqnyer...SD card dh ilang sbb camera 2 pn dh rosak...
  • So pas solat sumer..ptg 2 kitaorg pn nk g dinner la..farah ajak g umah dia..ada acara ptg kek..xpi my hubby malu nk g(sbb my hubby ni mmg pemalu orgnye)..so kita pegi ke pekan kuah jer..solat..jamakla nnti..(jamak takhir)..mmg sunyi kwsn ni..ms keluar dr umah 2..sunyi semcm jer kwsn resort ni..mcm kmpg yg sunyi sepi...lupa nk cerita..ms petang kitaorg smpi 2..muka Afiq penuh dgn benjolan2 yg besar..besar telur burung puyuh g2...aku ada tnya my hubby..dia kt nyamuk kot..aku pn iankanla..maklumla..dlm kmpg..mebi byk nyamuk..xpi dlm hati berkata2 jgk.."xkan nyamuk gigit smpi besaq2 mcm ni..xmerah2 pn..just berbenjol2 mcm"..(sygnyer..gmbaq Afiq benjol2 ni pn ada dlu dlm cSd card 2)..pas2 msk jer dlm kete..aku pn ckp dgn hubby aku "nila..first n last time nk dok kt chalet..pasni xmo dh la..nk cari hotel la...xmo dhla dok mcm ni"..so my hubby just diam la....
  • pas habis jln2..mkn2 kt Langkawi..kitaorg pn ..blek la...ms aku tgh solat jamak 2kan...adala dgq bunyi2 perkara yg pelik2...bunyi air paip kt tangga nek rumah aku duduk ni..mcm ada org buka..so dgr air paip 2 keluar....xpi aku wat dek jer...pas aku solat..aku ni wirid2 la ckit,bc ayt kursi semua 2...pas2 time giliran my hubby plak solat..pas2kan...time kita nk tido...TUUPPP...blackout..hussh...panic jgk ms ni..lm jugak blacout..aku terus srh my hubby call reception...TIBA2......keluar.. api dr loker baju."CEPAT ZA...KELUAQ2X..ADA API NI.BAHAYA DH NI "..pehh...terus my hubby tarik tangan aku..and angkat my baby keluar.masuk dlm kete.terus dia stat kete undur kete..takut kete terbakar skali...ms kita keluar jer,br ada org resort dtg..ms ni api dh besar..dia amek estigesyer kt bwh rumah cuba padam api..xpi cpt sgt api 2 merebak...aku dh menangis2 dh..terlalu takut dan panic...tau x..api 2 dtg dr ELCB..ELCB 2 kt dlm loker baju..loker baju 2 kt depan skali kt pintu masuk..lmbt ckit..kitaorg kn terjun tingkap la yg tinnginya lbh kurang 1meter++ rumah kmpgkan..ada tiang..bwh rmh.....habis terbakar satu rumah chalet 2...terbakar habis pokok2 bersebelhan dgnnya...
  • Semua x selamat..aku kasut pn x smpt pakai..just tinggai sehelai sepinggang..tup2 nmpk hubby aku pki kasut..eh..sempat plak dia..2la org lelaki klu panik dia still ingt g apa yg perlu dia bw...smpt dia amek wallet dia..kunci kete..pki kasut ..camera digital..aku apa pn tarak..dhler seksi ms 2..tudung pn x smpt pki...so kita pn berteduh kt reception..org2 resortla bg support..termasuk mak c NATASHA HUDSON 2..Pn NILA RATNA..ms ni bg support pn xgn...so diorg nk ganti chalet kt kitaorg..xpi..kitaorg jd fobia sesgt..xble dh nk duduk chalet....so diaorg bg rumah staff kt kitaorg..diorg pn stay kt luar..aku sembang2 la dgn mak c natasha hudson 2...dia bg support kt kitaorg sumer..xboleh tido mlm 2..ms ni diaorg bg la sumer baju2...susu2 baby..
  • mlm 2 ms aku sembang2 dgn c mak natasha hudson 2..ada gmbr dia..xpi..ish rugikn.. (dia exec bhgn safety resort ni..)aku citerla pasai..air terbuka dgn sendiri tu..rupanya..my hubby pn dengar..xpi dia pn buat diam jer...aku ckp rumah 2 haunted kot....dgn secepat kilat manager  resort ni.(.kwn mak natasha) ni  nafikan..xpi dia.. plak terbuka citer yg rumah 2 dulu juga pernah terbakar.,ms 2 pelancong dr taiwan kot stay kt c2..lelaki..xpi time terbakar tu dia xda dlm RUMAH MAN 2...so dh 2 kalila terbakar...
  • keesokan harinya..kitaorg dibawa g polis report sumer..di beri semua kelengkapan..diaorg nk bg ganti rugi dlm rm2000 mcm 2..but my hubby xnak..dia mcm marah la..harga nyawa kitaorg resort just nk bayar rm2000..aku kira nk amek jer..blh aku beli baju..kasut lain dam mcm2 lg..tau2la yg diorg beli ni..mcm apatah..(x bersyukur la 2..)so ms kitaorg x setuju 2..lain mcm jer muka2 org resort 2..my hubby said..ini soal maruah...resort ni milik sorg datuk...ms 2..datuk ni tgh cbuk dok wat kenduri doter dia(manager 2 ckp)..so dia lnsg x amek berat pasai nyawa kitaorg ni...duduk resort dia (without CF,said ayah c farah ..kwn aku 2..ayah nyer peg.bomba)..terbakar...apa salahnya tanya khabar kami yg kn musibah kt resort dia ni.....2la nasib org bawahan..nasib mentimun...xpela darjat di dunia....nilai rm2000 = dgn nyawa kami..ni ker nilai nyawa kami kt datuk 2...bkn tamak...x tamak pn...klu tamak mesti amek gak duit 2..ni tak..my hubby lnsung xnk amek...
  • Rupanya..pagi 2..lps mak c natasha g survey tmpt 2..dia da bgtau aku..dia kata..sebelah rumah kitaorg duduk 2..RUMAH MAN..2 ada kubur lama..batu nisan nyer just dr batu2 sungai..ish..biar betul...dlm hati berkata..patutla kepala ank aku 2 berbenjol2 mcm 2( tnda2 jin duduk dibadan kita kdg2 naik benjolan2 sebesar telur)..air terpasang sendiri..dan tiba2 rumah 2 terbakar..maybe sbb bacaan ayt2 kursi yg aku bc ..slps solat dan sebelum nk tido mlm 2...agaknayela....
  • ms nk blek naik feri jumpa mak farah...so menangisla aku kt mak dia..diorg hantar farah kt jetty utk farah g rumah pengantin lelaki(umah syed kt aloq setaq)..ms 2 farah dh naik feri kot..so aku pn bercerita pasal tragedi 2....dh blek klang ke still kt kmpg tah (lupa dh) farah da kol..so kami borak2 pasal ni...dia da ckp yg ayah dia da bgtau TOK SENIK TERBAKAR..terus dlm hati dia..berkata "tah2 k.chik"..mmg akupn..hehe...ayah dia pegi gak time bomba p padam api 2..mak dia pn ikut sekali..farah mrh gak aku..x kol dia.dia ckp dia rs jgk kecik ati dgn perangai aku xbgtau dia...dia ckp dia blh cancel p umah syed ms 2...(pd aku xkn aku nk bgtau dia..wlpn dia kwn baik aku sesngt..xpi 2kn hari bersejarah dia...hari penting dia..aku xpe...jnji dia happy dan yg penting aku dpt pg dia kawen...)..skrg pn dia dh ank 3....aku dh 4..hehe..diorg srh kami sue KMPG TOK SENIK..sbb diaorg xda CF sumer..xpi biarlah(mmg ni sikap org melayu..ska beralah..klu kaum lain mampoih dh kn sue resort tu)..xpi aku fikir..aku pn malaih nk nek court ni..duit pn pki byk...ms pn byk nk pki, dok naik turun court..pas2 nk lwn durian..klu mcm kes bukit merah 2 xpela nk lwn durian..kita bw kes ramai2..ni sorg2...mampoih durian 2 golek2 ats kami...
  • Lastly smpi skrng aku cuak nk p Langkawi..keinginan 2 ada..aku kata kt farah..aku kn sumpah p langkawi dgn mahsuri..hehehe..abes dlu aku p dgn kakak aku 2 ok jer...AKU CUMA NK PESAN KT KWN2 SEKALIAN..XPYH LA G KMPG TOK SENIK RESORT 2..WLPN ALA2 KMPG..XPI KESELAMATAN X TERJAMIN..PG LA KT RESORT LAIN...bkn nk buruk2kn TOK SENIK..xpi bila dh jd kt aku aku rs serik..kita pg nk bergembira..xpi..bkn apa..patutnya FIRE ESTINGUSHER patut dlm rumah..bkn bwh rumah..klu terbakar nk p cr bwh rumah dlu ker...patutnya ditmptkan kt tmpt mudah kita cr ms terbakar..ni...lg xda CF sekarang xtahu ler..dan..lagi..
  • AZIZ DESA dlm NASI LEMAK KOPI O...pernah ckp..ms 2 siaran lansung lg..."ADA SATU RUMAH KT KAMPG TOK SENIK 2 ASYIK-ASYIK TERBAKAR..ASYIK-ASYIK TERBAKAR..ENTAHLAH KENAPA"..ms 2 aku tgk tv la (aku pnya peberet slot NLKO ni).tersedak2 aku ms 2..trs aku bg tau my hubby...aku agak ni mesti rumah yg sama RUMAH MAN...THE HAUNTED HOUSE....

5 comments:

  1. Wuuuuu tatoottnya kak chik. Seb baik masa orang p langkawi dulu tak duk situ. Kalau tak mesti dah serik nak p langkawi.

    ReplyDelete
  2. xpyh dok c2 la..byk g resort kt langkawi 2..xpi nk rs thriller ckit blela p menginap c2..ckp nk dok umah yg selalu terbakaq 2..rumah man...hehehe

    ReplyDelete
  3. sy pernah keja kat situ ..rumah tu mmg seram skit pun,masa saya keja syif malam kat reception tu sorang2 pun cuak dah..

    ReplyDelete
  4. Baru ni aku dgn bini ada check in kat Kampung Tok Senik Resort, honeymoon la katakann..pasi masa kami sewa moto kat jeti Kuah ada 1 mamat rekomen kat kami mai sini dan kami pun tak tau Resort ni ada masalah mistik ,kalau tau rasanya memang kami tak akan mai sini,kami check in 4 hari 3 malam ,memang sapa2 yang nak duduk kat resort ni kena betui2 kuat mental ,kalau kuat fizikal bagi aku tak dak makna apa...silap2 buleh terkencing dalam seluaqq kalau dia bagi teguran...,kami duduk kat rumah Arif no 1052
    so far kami duduk x dak masalah higgalah malam ke 2 ,dalam jam 2 pagi tiba2 aku tak pasti samada pintu tolet atau pintu utama macam ada yang hempas gedegangggg....,pelik jugak sedangkan angin tak dak, jauh sekali hari nak hujan ,
    sampai bini aku pun tanya "apa tu abang.."?..tapi pasai aku tak mau dia panik aku kata tak dak apa laa...tapi dalam hati tu ada rasa bimbang jugak ...takut kalau ada apa yang buruk terjadi .bagi aku Resort Kampung Tok Senik ni sangat sesuai untuk pasangan yang nak honeymoon, akan tetapi untuk yang betui2 kuat semangat saja la yang layak...takat dengaq bunyi biji getah jatuh pun dah terketaq2.. lebih baik jangan
    laaa...cari la hotel lain ,bersepah2 kat Langkawi ni kalau hampa semua nak tau..cuma kena rajin pusing2 saja..lagi pun
    menjelang malam Resort ni punya area sangat menggerunkan..
    kalau hampa tak percaya sila survey sendiri masa mai Langkawi nanti untuk kepastian..kalau tidak hampa semua kata aku bohong la pulakkk...lebih baik mai tengok sendiri..he..he..
    apa pun alhamdulillah kami dapat stay 4 hri 3 malam kat sini syukur sangat pada Allah pasai tak dak apa2 ujian yang
    menakutkan untuk kami alami cuma sekadar pintu di hempas saja pada malam ke 2...dan malam ke 3 tak dak apa2 gangguan dah
    cuma aku jadi tekanan sikt pasai bini aku mai lampu merah saja...he..he..dan acara malam tu hanya tiduq saja sampai pagi..dan jam 11.40 tghari kami pi lobby dan check out..tapi insyallah aku tak serik nak mai sini lagi pasai tempat ni sangat sempoi bagi aku .kalau hampa semua nak try menginap kat sini, mai masa cuti sekolah pasai menurut costomer servis kat sini dia kata musim cuti sekolah memang ramai yang menginap kat sini, tapi betui atau pun tidak aku tak pasti la kebenarannya ,kot kalau ada sapa2 yang pernah kerja kat sini mungkin boleh bagi tau kat semua macamana situasi kat sini masa cuti sekolah..wassallam..









    ReplyDelete