Thursday, October 28, 2010

:: Bila Damia 7bln ::

Bila Damia dah 7 bulan..terasa kejap saja masa berlalu..pejam celik..pejam celik..Damia dh besar...

muka pun dah berubah...
dah macam muka Fahmy....dah semakin lasak dan semakin manja dgn aku...
x boleh tgk ibu dia hilang mesti dia cari...abah Damia suka kata.."anak pompuan kan..mesti la dgn ibu dia.."
sikit2 menangis..betoila 2 anak pompuan....kalau aku tinggal dia kat ruang tamu..aku masak kat dapur cepat2 dia merangkak pegi dapur..laluan dia mesti bawah kerusi2 makan kami 2...macam la xda jalan lain..punya la luas lagi , tapi mesti nak masuk bawah kerusi....adventurous sungguh...
kalau aku nk solat..mesti letak dia ats sejadah aku solat 2 baru dia x menangis..so dia tgk2 la..kaler2..gambaq2 kt sejadah 2...dia explore semua2 kat sejadah 2...
pantang aku duduk..@ aku baring mesti dia datang nk berdiri...pernah aku terlelap kejap..tup2 menangis...sure masa 2 dia dh terlentang ms nk berdiri...kesian Damia..skang ni..Damia..x tido..ibu pn x tido...Damia tido..ibu terus berdengkur..hehe.kalau ibu bangun..Damia pn turut bangun..keje rmh pn dh tunggang langgang skang ni...letak dlm walker..menangis...letak kt bwh menangis..nk kn dukung jer...@ duduk jer sebelah dia........x boleh jauh...kdg2 tensen gak..xpi bila tgk dia tersenyum..hilang semua kesusahan ibu...
Damia dh 7 bulan ni..terus dpt 3 skills..merangkak..duduk dgn sebelah tgn..dan berdiri. Damia jugak dh suka mengutip mcm2...buh dlm mulut..badan pun mcm dh susut sikit..makin ringan rasa berat dia...tambah2 dia dok batuk skang ni....
Bahagia rasa dpt baby girl..rasa dh lengkap hidup aku..Terima Kasih Ya Allah..Aku Amat Bersyukur dgn segala KurniaanMu..sesungguhNya Kau Maha Pengasih Dan Maha Penyayang....




No comments:

Post a Comment