Sunday, October 03, 2010

:: Open pasar ::

"Cepat za..satgi org dh ramai"...so aku pn terhegeh-hegehnya mandi...terus naik kete..tiba2 ayang aku tu terus jer...xbelok kanan.."aik..nape x pegi pasar sabtu ni..awat p pasaq lama..".."org dh x p dh pasaq sabtu tu..org boikot...ikan ,semua mahai2"....oooo...mcm 2..sbb sebelum ni mr.hubby yg pegi pasaq..klu aku p dia potpetpotpet..lamala...bg seratus habis seratus....hehehe...
So pegila kt pasaq kapar..xbyk org..mudah,klu esok mesti sesak dgn org...hari ahad....pasaq kapar ni byk org kmpg berniaga..sayuq2 kmpg byk...segalanya ada...teluq itik..semua ada..2 best tu..hmm...toke melayu yg juai ikn still kt pasaq ni..yg cina2 dh p pasaq sabtu.pasaq sabtu mmg happening..byk brg2 ,mknan,baju,mcm2 adala kt situ..org mmg sesak...lagi ikan pn semakin mahai....klu x boleh aku rembat tudung satu kt c2....xpela xda rezki...dh beli ikan..p beli ayam..pas2 daging..pas2 p kt kakak jual santan.."Eh sila2..ambil 2..mkn lontong,lontong ada..rendang pn ada..akak buat open pasaq....ni jela akak buat..xtahula sedap ke x.."..mmg tiap2 thn akak santan ni mmg wat lontong..toke santan la katakn..xpi aku jarang jumpa open pasaq dia....so aku pn tapau...1 mangkuk lontong..1 mangkuk nasi impit dgn rendang..seb bek dia pnya rendang x boh daun limau purut 2..aku alah sikit rendang boh limau purut...ish tomyam cukupla boh limau purut..rendang xpyhlah...NOT MY TASTE....aku pn antaq kt kete..pastu patah balik smbg shopping...beli2 dh habih rm50..aku pn nk blek.."eh meh2..mkn ni"..oh! ada lg open pasaq...kali ni diaorg collect duit kot..semua peniaga...mmg byk juadah diaorg buat...sup tulang (sure toke lembu 2 pnya sponsor)..nasi impit,kuah lodeh,pulut kuning,rendang ayam,rendang kerang,kari ayam...so aku pn pegi antar brg2 aku pn patah blek ambik mknan2 2..aku ambik sup tulang 2 mangkuk dgn pulut kuning kari ayam...hmmm sup tulangnya mmg menjilat jari.....ayang aku kata kali ni mmg rezki aku..sebelum ni dia jer yg jmpa..xpi yg kakak toke santan 2 pnya open pasaq..xpi kali ni lg byk..2la rezki aku..rugi org yg pegi pasaq sabtu..xda mkn2..tadi rancang nk breakfast kt kedai..last2 mkn jer dlm kete..punya la kenyang..just p kedai tapau roti canai kt afiq...afiq 2 snggup x ikut sbb syg sgt kt tv dia....blek rmh terbungkang...tertido laki bini..kekenyangan..mcm ulaq sawa..ikan2 smpn dlm peti ais..ptg kang baru siang..hmmmmm...Alhamdulillah..semoga murah lagi rezeki toke2 kt pasaq tu....

No comments:

Post a Comment